58. Digitaal welzijn & games op school

Interactieve intervisie sessie met SWOT analyse game

Inhoud

Inleiding

Interactieve intervisie sessie met SWOT analyse game.

Inhoud


In deze sessie onderzoeken we waar verschillende uitdagingen liggen op vlak van digitaal welzijn, schermtijd, mediawijsheid en games op jouw school.

Aan de hand van onze gegamificeerde SWOT-tool maken we een eerste analyse over het huidig schoolbeleid. Met welke drempels kan een school zelf aan de slag? Hoe kunnen sterktes van leerlingen zelf benut worden? Welke opportuniteiten zijn er voor leerkrachten?

 

Resultaat

Na deze sessie heb je een SWOT-analyse gemaakt over deze complexe thema’s (digitaal welzijn, schermtijd, mediawijsheid en games) binnen jouw school. Dit kan een aanzet zijn van een service design traject waarin deze thema’s grondig aangepakt worden binnen je school of scholenkoepel.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

toegang tot online portaal met presentatie en resultaten eigen test

Sites

BrainBugs website

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Directie - Administratie
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
  • Zorgcoördinator
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs

Thema's

  • Zorg
  • (Serious) gaming
  • ICT-beleid
  • Mediawijsheid

Tijdstip

Voormiddag (10:00 - 12:30)
Lokaal: D159
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 8 bezet zijn.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

We raden heel sterk aan om je eigen laptop mee te brengen omdat je die best kent. Dat werkt vlotter.

Lesgever

Bram Allegaert
Lees meer over de expertise van Bram.

Lennert Mottar
Lees meer over de expertise van Lennert.


Korte titel : Welzijn en games

Deze pagina werd al 764 keer bekeken