2205. Beginnersfouten van programmeurs uit-/verbeelden
Deze sessie is geannuleerd.
Maak 'leren coderen' geen hoofd-zaak, verhuis 't tot onder de knie.
Inhoud
Inleiding
Wie leerlingen in de wondere wereld van Python, Java, Alice of JavaScript inwijdt, krijgt elk jaar een déjà vu: elk jaar komen dezelfde beginnersfouten aan bod. Hoe maken we van de valkuilen net kapstokken om het verhaal van input-tot-output aan op te hangen?
Inhoud
We snuisteren door beginnerscode inclusief fouten, en gaan samen op zoek naar het analogon uit het dagelijks leven. Zo krijgt het niet-materiële denkproces een tegenhanger in de fysieke wereld. Op die manier krijgen leerlingen meer grip op abstracte begrippen en redeneringen.
Resultaat
Na deze sessie zal je extra ideeën hebben om beginnersfouten bij het coderen met een duidelijke, soms humoristische noot te counteren. Er is ook ruimte voor uitwisseling van ervaringen onderling.
Voorkennis
Verplichte kennis
Basiskennis van programmeren (in eender welke taal; we zullen Python gebruiken in de voorbeelden).
Meegenomen kennis
Ervaring in het lesgeven aan leerlingen die starten met programmeren.
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Geannoteerde powerpoint (die naar eigen inzicht hergebruikt kan worden)
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
Thema's
- Secundair onderwijs
- Programmeren
Tijdstip
Dag 2 Tijdslot 2 (14.02 11:30 - 12:30)
Kostprijs: € 22
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.
Vorm
Live presentatie of demoLesgever
Leen Brouns
Lees meer over de expertise van Leen.
Korte titel : Leren coderen #PR #SO
Deze pagina werd al 436 keer bekeken