2309. Computationeel denken met i-Learn
Deze sessie is geannuleerd.
Digitaal gepersonaliseerd aan de slag met computationeel denken
Inhoud
Inleiding
Computationeel denken verwerken in je lessen is niet altijd even gemakkelijk. Daarnaast is de diversiteit rond dit thema binnen een groep leerlingen vaak groot en is de nood aan ondersteuning divers. i-Learn MyWay biedt de kans om op een gedifferentieerde manier te werken aan computationeel denken.
Inhoud
Tijdens deze workshop gaan we enerzijds in op wat computationeel denken inhoudt en zoomen we anderzijds in op het platform i-Learn MyWay dat tools aanbiedt om te werken aan computationeel denken. Aangezien i-Learn digitaal gepersonaliseerd leren faciliteert, bieden we je in deze sessie inspiratie en voorbeelden om gedifferentieerd aan de slag te gaan met computationeel denken via leersporen (adaptieve digitale leerpaden) in MyWay.
Bovenstaande inhoud wordt in zo'n 1,5u doorlopen, de resterende tijd van deze sessie wordt ingevuld met een Q&A.
Resultaat
Na deze sessie zal je op de hoogte zijn van de mogelijkheden die i-Learn MyWay biedt om te werken aan computationeel denken in de klas (via zijn beschikbare tools én via leersporen).
Voorkennis
Verplichte kennis
Er is geen voorkennis vereist. We geven echter wel mee dat wie reeds gekend is met i-Learn MyWay (via de sessie 1503. i-Learn introductie op digitaal leren op maat of via een ander kanaal) een gedeelte van de sessie zal ervaren als herhaling.
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
Thema's
- ICT in je klas of vak
- Programmeren
Tijdstip
Dag 2 Tijdslot 3 (14.02 13:00 - 15:00)
Kostprijs: € 48
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.
Vorm
Live presentatie of demoLesgever
Deborah Neyens
Lees meer over de expertise van Deborah.
Korte titel : Computationeel i-Learn #PR #TP
Deze pagina werd al 512 keer bekeken