2408. STEAM DUPLO Challenges

STEAM uitdagingen met DUPLO

Inhoud

Inleiding

In deze korte introductiesessie gaan we aan de slag met DUPLO-blokken. DUPLO is een educatieve tool om in de klas te starten met STEAM-activiteiten. Je kan het gebruiken om te brainstormen, bij een korte introductie op een thema of als middel om te prototypen.

Inhoud

We bekijken in deze sessie tal van activiteiten om met DUPLO aan de slag te gaan. Hoe kan je STEAM lessen maken met DUPLO? Aan de hand van verschillende challenges bekijken we wat mogelijk is in de klas.

Als leerkracht hoef je zelf geen voorkennis te hebben om aan deze sessie deel te nemen. 

Resultaat

Na deze sessie zal je voldoende inspiratie en ideeën hebben om te starten met STEAM-uitdagingen in de klas. 

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Sites

Fyxxi

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Kleuteronderwijs/Primair onderwijs groep 1-2

Thema's

  • ICT in je klas of vak
  • Kleuteronderwijs
  • Digitale Leermiddelen
  • STE(A)M

Tijdstip

Dag 2 Tijdslot 4 (14.02 15:30 - 16:00)
Kostprijs: € 11
Er zijn 30 plaatsen waarvan er 13 bezet zijn.

Vorm

Live presentatie of demo

Lesgever

Kevin Bostoen
Lees meer over de expertise van Kevin .


Korte titel : #STEAM DUPLO Challenges #KL

Deze pagina werd al 627 keer bekeken