4201. ICT-beleid in (lager) onderwijs
Sessie voor directies, beleidsondersteuners, pedagogisch begeleiders
Inhoud
Inleiding
- Hoe begin je als lagere school of scholengemeenschap aan een ICT-beleid?
- Hoe zorg je voor een gedragen ICT-beleid?
- Hoe vorm je een visie op leren en lesgeven met digitale middelen?
- Hoe leer je (je leerkrachten) kritisch kijken naar digitale tools en blijf je door de bomen het bos nog zien?
Inhoud
Tijdens deze sessie bespreek ik hoe we in onze scholengemeenschap het ICT-beleid vorm gaven. We gingen op 1 jaar tijd van 1 technisch ICT-er voor 9 scholen naar 1 technisch + 1 pedagogisch + in elke school een lokaal ICT-ankerpunt.
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- een zicht hebben op de belangrijkste stappen voor het ontwikkelen van een visie op leren en lesgeven met digitale middelen in je school;
- belangrijke bouwstenen kennen binnen het ICT-beleid;
- kritisch kunnen kijken naar digitale tools.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Interessant voor
- Directie - Administratie
- Pedagogische ICT-coördinator
- Pedagogisch begeleider
- Inspectie
Uit:
- Alle onderwijstypes
Thema's
- ICT-beleid
Tijdstip
Dag 4 Tijdslot 2 (16.02 11:30 - 12:30)
Kostprijs: € 22
Er zijn 30 plaatsen waarvan er 7 bezet zijn.
Vorm
Live presentatie of demoLesgever
Natalie Provost
Lees meer over de expertise van Natalie.
Korte titel : ICT-beleid #LO #DI #PI
Deze pagina werd al 532 keer bekeken