4301. Pedagogische ICT-beleid met je schoolteam vormgeven
Een betere keuze maken uit grote aanbod van educatieve tools
Inhoud
Inleiding
Als school is er al heel wat uitgewerkt rond het opstellen van een ICT-beleid. Sjablonen voor een ICT-beleidsplan, reflectietools om het beleidsplan te prioriteren in een actieplan, bevragingen naar het schoolteam om je professionaliseringsplan vorm te geven, ….
Naast infrastructurele, financiële, materiële en professionaliserende luik is het pedagogisch luik cruciaal om onder de loep te nemen.
Je kan je blik focussen op het gebruik van digitale tools door de leerlingen, hier maak je als school de keuze binnen het grote aanbod aan licenties / digitale werkboeken /… Daarna kan je als school een heldere keuze maken in educatieve tools die je wil inzetten in de lespraktijk.
Inhoud
Hoe versterkt digitalisering het pedagogisch project van de school? Hoe maak je samen met je schoolteam een keuze in educatieve tools om de lespraktijk te versterken? In deze sessie krijg je als directeur/beleidsondersteuner een handvat aangereikt om mee aan de slag te gaan met je schoolteam.
Doelpubliek: directie en beleidsondersteuners BS en SO.
Resultaat
Na deze sessie zal je een handvat hebben om samen met je schoolteam een keuze te maken in het grote aanbod van educatieve tools om de lespraktijk te versterken.
Voorkennis
Verplichte kennis
Je bent op je school volop bezig met het opstellen/implementeren van het ICT-beleid. Je schoolteam heeft er zin in om structuur te brengen in het gebruik van educatieve tools die de lespraktijk kunnen bevorderen.
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
leidraad om met je schoolteam aan de slag te gaan.
Interessant voor
- Directie - Administratie
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Alle onderwijstypes
Thema's
- ICT-beleid
Tijdstip
Dag 4 Tijdslot 3 (16.02 13:00 - 15:00)
Kostprijs: € 48
Er zijn 23 plaatsen waarvan er 18 bezet zijn.
Vorm
Live presentatie of demoLesgever
Tina Van der Stock
Lees meer over de expertise van Tina.
Korte titel : Pedagogisch ICT-beleid #PI #DI
Deze pagina werd al 743 keer bekeken