134. Maak zelf 3D-modellen in Blender voor 3D-printer of -simulaties
Werken met een Open Source 3D-modelling programma
Inhoud
Inleiding
Blender is een Open Source 3D-modelling programma waarmee je zelf 3D-modellen kan ontwikkelen.
Inhoud
We leren de basis van Blender:
- 3D-modellen maken voor een 3D-printer of AR-omgeving.
- Digitale maquettes maken van kamers/huizen.
- 3D-simulaties/filmpjes maken (met zwaartekracht etc).
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- een goede basis hebben om eenvoudige 3D-modellen te maken;
- zelf aan de slag kunnen gaan met de vele YouTube-video's die over Blender gemaakt zijn om nog bij te leren;
- je 3D-model kunnen bekijken via een gratis AR applicatie op je smartphone.
Voorkennis
Verplichte kennis
Basisvaardigheden computergebruik.
Meegenomen kennis
3D modelling met Tinkercad, Sketchup en andere.
Lesmateriaal
Syllabus
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
- Hoger onderwijs
- Volwasseneneducatie
Thema's
- Open bron
- Audiovisueel
- STE(A)M
Tijdstip
Namiddag (14:00 - 16:30)
Lokaal: D121
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 9 bezet zijn.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Vanaf deze editie verplichten we om je eigen laptop mee te brengen. Zo haal je het meest uit de workshop. Het werkt vlotter en alles wat je inoefende, neem je mee naar huis.
Installeer Blender vooraf.
Lesgever
Alex Bervoets
Lees meer over de expertise van Alex .
Korte titel : 3D-modellen in Blender
Deze pagina werd al 428 keer bekeken