141. De ethische vraagstukken rond A.I. in ons onderwijs
en de leerkansen die deze met zich meedragen
Inhoud
Inleiding
ChatGPT als artificiële intelligentie vindt zijn weg naar het onderwijs. Kunnen we dit tegengaan? En moet dat wel? In deze sessie dompelen we je onder in de wereld van artificiële intelligentie. ‘AI, AI, AI’ of eerder ‘amAI’?
Inhoud
- Wat is AI?
- AI in ons dagelijkse leven
- De ethische vraagstukken rond A.I.:
Via enkele concrete voorbeelden ontdek je waar deze tool toe in staat is – the good, the bad and the ugly. Je ontdekt heel wat nuances en hoe je deze in jouw lespraktijk of schoolbeleid kan introduceren. - Wash-up
Resultaat
Na deze sessie zal je een genuanceerd beeld hebben over the good, the bad and the ugly wanneer men het heeft over A.I. in het onderwijs.
Je gaat naar huis met een rugzak aan inspiratie en mogelijkheden om kritische dialoog op gang te brengen - met leerlingen én met collega's.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Directie - Administratie
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Hoger onderwijs
- Volwasseneneducatie
Thema's
- Secundair onderwijs
- ICT-beleid
- Data & AI
Tijdstip
Namiddag (14:00 - 16:30)
Lokaal: C002
Er zijn 40 plaatsen waarvan er 18 bezet zijn.
Vorm
PresentatieLesgever
Charlotte Belliard
Lees meer over de expertise van Charlotte.
Korte titel : Ethische vragen rond AI
Deze pagina werd al 777 keer bekeken