143. A.I.: Beeldherkenning trainen en programmeren
Google Teachable Machine + PictoBlox
Inhoud
Inleiding
Wil je zelf aan de slag met Artificiële Intelligentie?
Tijdens deze sessie leer je beeldherkenning trainen en programmeren.
Inhoud
We gaan beeldherkenning (en als uitbreiding ook geluidsherkenning) trainen (met Google Teachable Machine) en hier toepassingen mee programmeren (met Pictoblox). Hiermee kan je leerlingen heel praktisch mee aan de slag laten gaan met A.I..
Resultaat
Na deze sessie kan je leerlingen zelf aan de slag laten gaan met A.I. (beeldherlkenning) door een systeem te trainen en de resultaten te gebruiken in een programma.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8: 3de graad lager
- Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
- Hoger onderwijs
- Volwasseneneducatie
Thema's
- Digitale Leermiddelen
- Data & AI
Tijdstip
Namiddag (14:00 - 16:30)
Lokaal: C203
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 11 bezet zijn.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Vanaf deze editie verplichten we om je eigen laptop mee te brengen. Zo haal je het meest uit de workshop. Het werkt vlotter en alles wat je inoefende, neem je mee naar huis.
Maak vooraf al een account op Pictoblox, dat bevestigd is via het gekozen mailadres.
Lesgever
Stef Coomans
Lees meer over de expertise van Stef.
Korte titel : AI: Beeldherkenning
Deze pagina werd al 581 keer bekeken