159. Dynamischer lesgeven vanuit jouw PowerPoint
Deze sessie is geannuleerd.
Aan de slag met PowerPoint-functies die je lesgeven verbeteren
Inhoud
Inleiding
We bekijken de instellingen en functies van PowerPoint vanuit het lesgeversperspectief om wat verder te geraken in het dynamischer lesgeven.
Inhoud
We geven de les in mengvorm voor Windows en MacOS.
Probeer in de mate van het mogelijke dus de meest recente versie van PowerPoint op je computer te hebben.
De lesgevers tonen telkens een reeks interessante features gegroepeerd om dan aansluitend je met een deel daarvan te laten oefenen.
Op die manier kies je zelf uit de aangeboden opties telkens wat je interesseert en/of wat je nog niet kende om mee te gaan testen.
Je kan dat testen op een kopie van een bestaande presentatie doen of in een lege presentatie waar je snel even wat dia's in aan maakt.
Resultaat
Na deze sessie zal je de nodige tips en trics mee naar huis hebben om je lesgeven met PowerPoint te verbeteren, maar kan je ook beter weg met PowerPoint om er zaken in te gaan integreren en je presentaties mooier en beter te maken voor jouw les.
Voorkennis
Verplichte kennis
Basisgebruik PowerPoint (dia's aanmaken, overgangen kennen, afbeeldingen invoegen).
We richten ons niet op experten en ook niet op absolute beginners, eerder op de gemiddelde leerkracht die PowerPoint al wel een beetje kent.
Lesmateriaal
Website
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Alle onderwijstypes
Thema's
- Microsoft
- Audiovisueel
- Digitale Leermiddelen
Tijdstip
Namiddag (14:00 - 16:30)
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Vanaf deze editie verplichten we om je eigen laptop mee te brengen. Zo haal je het meest uit de workshop. Het werkt vlotter en alles wat je inoefende, neem je mee naar huis.
Probeer de meest recente versie van PowerPoint op je computer te hebben.
Lesgever
Frank Vandewyer
Lees meer over de expertise van Frank.
Korte titel : Dynamisch lesgeven PowerPoint
Deze pagina werd al 761 keer bekeken