30. Maak een STE(A)Mende Makeylele
Deze sessie is geannuleerd.
Projectmatig aan de slag met kunsteducatie
Inhoud
Inleiding
Digitalisering en artistieke vakken in één project krijgen, kan dit? Het antwoord is een volmondige ja.
Inhoud
Dit is een voorbeeld van STEAM-onderwijs. Creëer en programmeer jouw eigen muziekinstrument. In dit voorbeeld gebruik ik een ukelele, maar alles is mogelijk.
Resultaat
Na deze sessie zal je in staat zijn om een klinkend instrument te creëren. Tijdens deze workshop zal je een instrument uit karton vervaardigen en je kunt dit laten klinken zoals je zelf wil.
Na afloop kun je zelfs jouw eigen versie 'Guitar Hero' maken.
Voorkennis
Verplichte kennis
- Basisvaardigheden computergebruik en internet.
- Basis van blokprogrammeren zijn aanbevolen maar geen must.
- Basis van notenleer is mooi meegenomen.
Meegenomen kennis
Hoe meer voorkennis op het gebied van programmeren en notenleer, hoe meer uitgebreid je kunt werken.
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Secundair/Voortgezet onderwijs: Muzikale opvoeding, Beeld, Techniek, Informatica, STEM
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
Thema's
- ICT in je klas of vak
- Audiovisueel
- Programmeren
- STE(A)M
Tijdstip
Voormiddag (10:00 - 12:30)
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Vanaf deze editie verplichten we om je eigen laptop mee te brengen. Zo haal je het meest uit de workshop. Het werkt vlotter en alles wat je inoefende, neem je mee naar huis. Je toestel moet voorzien zijn van USB A poort om de Makey Makey te kunnen connecteren.
Breng verder ook mee:
- oortjes of hoofdtelefoon.
- Eventueel een account op Scratch.mit.edu
- Eventueel kleurtjes en/of knutselmateriaal (zeker niet noodzakelijk)
Lesgever
Raf Brouns
Lees meer over de expertise van Raf.
Korte titel : Muzikale STE(A)M Ukelele
Deze pagina werd al 1036 keer bekeken