35. Aan de slag met podcasts: van start tot leermiddel

Aan de slag met Audacity, SoundTrap en Anchor

Inhoud

Inleiding

Heb je altijd al willen weten hoe je zelf een podcast kan maken en deze kan gebruiken om jouw onderwijsdoelen te bereiken? Dan is deze vorming iets voor jou! Tijdens deze interactieve sessie verkennen we het pedagogisch kader van podcasting en demonstreren we verschillende digitale tools waarmee je zelf aan de slag kan gaan.

Inhoud

In het hands-on gedeelte kun je zelf experimenteren met onder andere de tools zoals Audacity, SoundTrap en Anchor en meer. Ontdek hoe je deze kan gebruiken om jouw eigen podcast te ontwikkelen. Of je nu al enige ervaring hebt met podcasting of compleet nieuw bent in dit domein, deze vorming biedt voor elk wat wils. Schrijf je nu in en laat jouw creativiteit de vrije loop om zo jouw eigen podcast te maken en deze in te zetten in jouw eigen praktijk en onderwijswensen!

Resultaat

Na deze sessie zal je podcasts kunnen inzetten in jouw klas om jouw onderwijsdoelen te bereiken.

Voorkennis

Verplichte kennis

  • Basisvaardigheden computergebruik en internet.

Lesmateriaal

Digitale syllabus

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs

Thema's

  • Audiovisueel
  • Digitale Leermiddelen

Tijdstip

Voormiddag (10:00 - 12:30)
Lokaal: C010
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 11 bezet zijn.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

  • Vanaf deze editie verplichten we om je eigen laptop mee te brengen. Zo haal je het meest uit de workshop. Het werkt vlotter en alles wat je inoefende, neem je mee naar huis. Installeeer vooraf de browser Chrome.
  • Een externe computermuis die aan je eigen device gekoppeld kan worden.
  • Een hoofdtelefoon

Lesgever

Shane Vermeersch
Lees meer over de expertise van Shane.


Korte titel : Podcasts: start tot leermiddel

Deze pagina werd al 565 keer bekeken