64. Coachingsbasisvaardigheden voor ped. ICT-coördinatoren
Succesvol coachen van individuele medewerkers en een heel team
Inhoud
Inleiding
Je centrale opdracht als pedagogisch ICT-coördinator? Verandering teweeg brengen! En in ieder veranderingsproces is er een centrale rol weggelegd voor de menselijke factor: of je nu een leerkracht begeleidt in het digitaliseren van zijn/haar cursusmateriaal of je begeleidt een beleidsteam en werkgroep 'ICT' in de creatie van een doordachte visie op digitale transformatie. Maar welke vaardigheden en technieken kan je toepassen om je coaching van deze individuen of hele teams te omtimaliseren?
Inhoud
In deze workshop leer je het verschil kennen tussen de verschillende rollen die je als pedagogisch ICT-coördinator kan innemen en leer je deze ook ten gepaste tijden in te zetten. Daarnaast krijg je de nodige kaders (zoals. o.a. het GROW-model, de kernkwadranten van Ofman...) en leer je deze in de praktijk inzetten.
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- kunnen schakelen tussen de rol van ondersteuner, mentor en coach op basis van de noden en situatie;
- de nodige handvaten hebben om een je coachende stijl te versterken en verder te ontwikkelen;
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Interessant voor
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Alle onderwijstypes
Thema's
- ICT-beleid
Tijdstip
Voormiddag (10:00 - 12:30)
Lokaal: C202
Er zijn 21 plaatsen waarvan er 20 bezet zijn.
Namiddag (14:00 - 16:30)
Lokaal: C202
Er zijn 21 plaatsen waarvan er 21 bezet zijn.
Vorm
OverlegLesgever
Vik Pauwels
Lees meer over de expertise van Vik .
Korte titel : Coachingsessie
Deze pagina werd al 1037 keer bekeken