Matrix met alle sessies

Kies hieronder je sessies en
SCHRIJF DAN HIER IN 

Het lokaalnummer zegt iets over de doelgroep of het thema, maar kijk ook verder en klik door op de titel om meer te weten.

LEGENDE
AI: Sessies rond het gebruik van artificiële intelligentie in de klas
Apple: Sessies rond het gebruik van iPads in de klas
AV: Sessies rond beeld, audio en video
Beleid: Sessies rond ICT-beleid
Canva: Sessies rond Canva
Digibord: Sessies rond digiborden
Game: Onderwijs met games, over gamification en game based learning
GfE: Sessies over Google for Education
Kleuter: Sessies voor leerkrachten kleuteronderwijs
KleuterLager: Sessies voor leerkrachten kleuter- en lager onderwijs
Leren: Sessies over tools die leren op maat mogelijk maken
LO: Sessies voor LO - leerkrachten
MediaW: Sessies met veel mediawijze tips
MS: Sessies over Microsoft
STEM: Sessies over STEM-toepassingen
Tool: Sessies over diverse tools

Lokaal Voormiddag
10:00 - 12:30
Namiddag
13:30 - 16:00
C001 67. Werken met Genial.ly in je lessen: Interactieve presentaties 106. Leesvaardigheid op digitale platformen
C002 7. Cyberkinderen (on)bewust online 7. Cyberkinderen (on)bewust online
C003 21. Digitaal aan de slag met kleuters 21. Digitaal aan de slag met kleuters
C004 6. Wat is de status nu van die GDPR privacywet? 105. Social media en cyberpesten bij kinderen en jongeren
C005 9. Didactisch gebruik van digitale borden 121. Computationeel denken in de kleuterklas
C006 55. Fotografie in je klas: met eenvoudige tools aan de slag
C007 74. Prowise Presenter - Aan de slag met interactieve apps en tools 107. Hoe jouw digitaal bord efficiënter gebruiken!
C010 23. STEM in de kleuterklas 169. ‘Kleine denkers’ De wondere wereld van computationeel denken!
C011 22. Twee unieke tools voor kleuterleerkrachten: Smart Symbols+Fonemi 130. Van Techniek tot STEM in de hele basisschool
C016 64. Ontwerp je eigen digitale escape room met Google apps 64. Ontwerp je eigen digitale escape room met Google apps
C101 72. KlasCement en Oefen.be: Vind het betere lesmateriaal nog sneller 72. KlasCement en Oefen.be: Vind het betere lesmateriaal nog sneller
C102 52. Ontdek de mogelijkheden van Alinea Suite. 166. Effectieve programma’s voor lees-, schrijf- en rekenvaardigheden
C103 40. Canva voor leerkrachten - stap voor stap uitgelegd 40. Canva voor leerkrachten - stap voor stap uitgelegd
C104 34. Aan de slag met Bee-Bot en Blue-Bot 123. STEAM-apps kleuter
C105 20. Leren programmeren in de kleuterklas 120. ICT en STEAM bij kleuters en in buitengewoon lager onderwijs
C106 41. Canva stap voor stap 30. STEM- en STEAM: Tools voor lager onderwijs
C107 24. Unplugged programmeren, programmeren zonder scherm 24. Unplugged programmeren, programmeren zonder scherm
C109 51. Transformeer je klaslokaal naar interactieve leergierige omgeving 51. Transformeer je klaslokaal naar interactieve leergierige omgeving
C110 10. In vijf stappen naar een sterk ICT-beleid 145. Je les tot spel omtoveren
C111 28. Scratch stap voor stap leren kennen vanaf nul 161. Google Classroom
C201 31. Computationeel denken: tools en didactische tips
C202 61. Basis PowerPoint 141. Canva stap voor stap uitgelegd
C203 140. Ontwerp met Canva 140. Ontwerp met Canva
C204 58. Interactieve afbeeldingen: betrek leerlingen actief bij de les 158. Microsoft 365: Ontdek de kracht om efficiënt te werken
C205 66. Digitale hulpmiddelen voor jou als leerkracht 165. Boost je les met digitale toepassingen
C206 27. Programmeren zonder investeren (lager onderwijs) 126. 15 ICdeeTjes gebaseerd op de ICT-eindtermen
C207 135. Inspirerende lessen muzische vorming dankzij Kunstig Kijken 135. Inspirerende lessen muzische vorming dankzij Kunstig Kijken
C209 50. ICT & differentiatie - Een klassieker op de ICT-praktijkdag 50. ICT & differentiatie - Een klassieker op de ICT-praktijkdag
C210 63. Zet Google Formulieren in als geautomatiseerde inschrijftool 156. Tips en trucs om efficiënt te (leren) werken met Word en Excel
C211 62. Excel en Google Spreadsheets: Basics 155. Microsoft Office 365: Tijd besparen met opmaak
D111 29. Ontdek de pedagogische meerwaarde van iPads in lager onderwijs 5. Hoe transformeer ik naar een digitale basisschool?
D118 56. Instructiefilmpjes maken én er op niveau mee werken 56. Instructiefilmpjes maken én er op niveau mee werken
D121 33. LEGO Education Spike Essential workshop 33. LEGO Education Spike Essential workshop
D124 53. Workshop Kabas en Kai 167. Bingel het digitaal leerplatform van uitgeverij Van In
D125 25. Leerlijn computationeel denken adhv tools (kleuters & 1ste graad) 25. Leerlijn computationeel denken adhv tools (kleuters & 1ste graad)
D126 70. Adaptief leren: Werken met digitale bundels in Gynzy 70. Adaptief leren: Werken met digitale bundels in Gynzy
D127 168. Mediawijs aan de slag met AI en ChatGPT in je klas
D128 1. Dagsessie Minecraft - Deze sessie neemt beide dagdelen in.
D310 26. SAMapp: de tablet in de les LO 26. SAMapp: de tablet in de les LO