34. Aan de slag met Bee-Bot en Blue-Bot
Programmeren met Bee-Bot en Blue-Bot
Inhoud
Inleiding
Ontdek een speelse dimensie van het onderwijs waar jonge denkers transformeren in levende robots! Daarna laten we hen kennismaken met 2 gebruiksvriendelijke robots: Bee-Bots en Blue-Bots!
Inhoud
In deze workshop starten we met een introductie om jonge kinderen eenvoudig te leren programmeren. We laten hen analytisch denken zonder dat je daarvoor een computer nodig hebt. Ze toveren zichzelf om in een robot.
Daarna gaan we actief aan de slag en leer je verschillende manieren om de Bee-Bot/Blue-Bot in te zetten. Je leert hoe je kinderen steeds verder uit kunt dagen met de Bee-Bot/Blue-Bot. Ook laat ik jullie zien hoe je de Bee-Bot/Blue-Bot kunt inzetten zonder een mat te gebruiken.
Als leerkracht hoef je zelf geen voorkennis te hebben om aan deze sessie deel te nemen.
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- barsten van inspiratie en praktische ideeën, klaar om zelf aan de slag te gaan met de naadloze integratie van STEAM in het basisonderwijs.
- niet alleen weggaan met heel wat kennis, maar ook met de brandstof om de vonk van wetenschap, technologie, techniek, kunst en wiskunde te ontsteken in jouw klaslokaal. Get ready to STEAM ahead!
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Kleuteronderwijs/Primair onderwijs groep 1-2
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
Thema's
- Programmeren
- STE(A)M
Tijdstip
Voormiddag (10:00 - 12:30)
Lokaal: C104
Er zijn 25 plaatsen waarvan er 21 bezet zijn.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Vanaf deze editie verplichten we om je eigen laptop mee te brengen. Zo haal je het meest uit de workshop. Het werkt vlotter en alles wat je inoefende, neem je mee naar huis.
Om deze sessie te volgen, breng je best je eigen tablet mee met daarop de apps van Bee-Bot en Blue-Bot geïnstalleerd.
Lesgever
Aygül Aktas
Lees meer over de expertise van Aygül.
Korte titel : Bee-Bot en Blue-Bot
Deze pagina werd al 328 keer bekeken