30. VERPLAATST NAAR 12:45! Verdiepende sessie over prompt engineering
Eenvoudige tips om doelgericht vragen te stellen aan AI
Inhoud
Inleiding
Vragen stellen aan AI leidt vaak tot teleurstellende resultaten, overenthousiaste teksten of hallucinaties. Je kan dit vermijden door te begrijpen hoe je vragen stelt aan AI en welke elementen daarvoor nodig zijn.
Inhoud
In deze webinar krijg je een inkijk in de kunst van het formuleren van effectieve vragen of prompts om een antwoord te krijgen van AI dat overeenstemt met wat je nodig hebt. Ook voor je leerlingen is het leren stellen van effectieve vragen aan bv. ChatGPT een middel om hun creativiteit, kritisch denken en een dieper begrip van onderwerpen te bevorderen. Of je nu nieuw bent in de wereld van taalmodellen of je vaardigheden wilt aanscherpen, deze sessie belooft zowel informatief als transformerend te zijn. Je krijgt een door de spreker ontworpen model bruikbaar voor leerkrachten en leerlingen, waarmee je vanaf nu doelgericht vragen kan stellen aan een generatief tekstmodel zoals ChatGPT.
Resultaat
Na deze sessie zal je de geheimen kennen van het effectief formuleren van vragen aan AI. Je krijgt een door de spreker ontworpen model dat praktisch bruikbaar is voor leerkrachten en leerlingen om doelgericht, creatief en kritisch in interactie te gaan met generatieve tekst AI, zoals ChatGPT.
Voorkennis
Verplichte kennis
Basiskennis hebben van de begrippen kunstmatige intelligentie (AI) en taalmodellen.
Vertrouwd zijn met het concept en de functionaliteit van ChatGPT.
Meegenomen kennis
Zelf al met ChatGPT (of Bard) gewerkt hebben
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Afdrukbaar model voor doelgerichte prompts
Interessant voor
- Iedereen
Uit:
- Alle onderwijstypes
Thema's
Tijdstip
Blok 30 (26-01-2024) (13:20 - 13:50)
Er zijn 250 plaatsen waarvan er 236 bezet zijn.
Vorm
Online hands-on workshopBereid je goed voor!
Een account aanmaken voor ChatGPT
Google Chrome installeren
Lesgever
Lut De Jaegher
Lees meer over de expertise van Lut.
Korte titel : Prompt engineering
Deze pagina werd al 439 keer bekeken