49. AInspiratie voor taalleerkrachten (deel 1)
Language Education 3.0: AIdeas & Strategies for language teachers
Inhoud
Inleiding
AI voor de taalleerkracht en in de taalles (insteek Engels, maar uiteraard ook voor collega's Frans en Nederlands): hoe kan AI de taalleerkracht ondersteunen bij het ontwerpen van lessen en lesmaterialen en hoe kan je als taalleerkracht met AI aan de slag in de klas?
Inhoud
In de workshop krijg je een steekkaart van praktische tools die jou als leerkracht kunnen ondersteunen bij het voorbereiden van je lessen (deel 1, vrijdag 8 maart), daarnaast kijken we ook naar hoe je AI zinvol kan inzetten in de taallessen, met je leerlingen (deel 2, vrijdag 3 mei). Want, is AI gebruiken nu echt fraude plegen? Of liggen er mooie kansen om hiermee écht iets te doen in de lessen?
Resultaat
Na deze sessie zal je ...Je krijgt inspirerende voorbeelden van hoe je zelf meteen met AI aan de slag kan, recht uit de lespraktijk. We denken ook na over een kader om AI te integreren in je opdrachten voor de leerlingen. Een uitnodiging om al eens "om te denken".
Voorkennis
Meegenomen kennis
Je hebt al eens gehoord van AI of je hebt misschien al eens iets geprobeerd met CHAT GPT, maar zonder veel (goeie) resultaten. Je bent dus nog zoekende naar de meerwaarde of naar de inzetbaarheid voor jou als taalleerkracht. Je staat open voor AI en voor de mogelijkheden. Je bent niet bang om een IT- of AI-tool uit te proberen.
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
- Pedagogisch begeleider
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Hoger onderwijs
- Volwasseneneducatie
Thema's
Tijdstip
Blok 49 (08-03-2024) (12:45 - 13:15)
Er zijn 400 plaatsen waarvan er 34 bezet zijn.
Vorm
Live presentatie of demoLesgever
Jessica Morseau
Lees meer over de expertise van Jessica.
Hannes Pype
Lees meer over de expertise van Hannes.
Korte titel : AI voor taalleerkrachten Deel1
Deze pagina werd al 518 keer bekeken