12. Hoe pak ik tekorten in mediakundige ontwikkeling aan? (Lager O.)

Mediakundige ontwikkeling en tools (basisonderwijs)

Inhoud

Inleiding

Axel Baeyens is een leerkracht in het vijfde leerjaar in Gent. Hij heeft in het verleden een opleiding tot mediacoach gevolgd en ook een postgraduaat digitale didactiek. Hij werkt workshops uit die mensen inspireren om meteen mee aan de slag te gaan. 

Inhoud
  • 10 min. presentatie over theoretische kaders waarmee je jezelf of je team kan professionaliseren.
  • 10 min. presentatie over modellen waarmee je binnen het ICT-team een leerlijn kan uitwerken.
  • 10 min. presentatie over ICT-tools die ik in mijn klaspraktijk integreer.
  • 60 min. om zelf te snuisteren en tools uit te werken voor eigen klaspraktijk/schoolpraktijk. Ik ben aanwezig ter ondersteuning/opbouw.

Resultaat

Na deze sessie zal je nieuwe ICT-tools/toepassingen kennen die je kosteloos/laagdrempelig kan integreren in jouw eigen klaswerking/schoolwerking.
Je hebt de tijd gehad om al een les uit te werken.

Daarnaast maak je kennis met enkele modellen om een doorgedreven ICT-beleid op te bouwen.

Voorkennis

Verplichte kennis

  • Basisvaardigheden computergebruik en internet
  • Vertrouwd zijn met Microsoft Word
  • Vertrouwd zijn met leerplannen

Meegenomen kennis

  • Kennis van ET van ICT in het lager
  • Good practices uit eigen klaspraktijk
  • Kennis van eigen ICT-werking

Lesmateriaal

Ik stuur de presentatie door na afloop.

Sites

Verzamelwebsite van uitgewerkte voorbeelden

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8: Leerkrachten/Beleidsmedewerkers/ICT-coördinatoren

Thema's

  • Mediawijsheid

Tijdstip

Voormiddag 1 (9:50 - 11:20)
Lokaal: Lokaal 05
Kostprijs: € 22
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 2 bezet zijn.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

  • Laptop
  • Inloggegevens voor hun digitale werkomgeving
  • Hoofdtelefoon

Lesgever

Axel Baeyens
Lees meer over de expertise van Axel.


Korte titel : Mediakunde schooltools LO

Deze pagina werd al 247 keer bekeken