21. IT Troubleshooting: Gestructureerd IT-problemen oplossen
Tools uit de Sysinternals Suite en de packet capture tool Wireshark
Inhoud
Inleiding
Word een efficiëntere troubleshooter dankzij de handvaten en tools die aangeleerd worden in deze sessie.
Inhoud
Als professionals in het onderwijsveld van een steeds digitaler wordende maatschappij, is het cruciaal om snel en efficiënt IT-problemen in de klas en de school op te lossen, zodat leerlingen en leerkrachten ongestoord gebruik kunnen maken van de digitale leermiddelen. Ik kijk er dan ook naar uit om samen met jullie de troubleshooting vaardigheden te kunnen versterken en zo de inzet van IT-gerelateerde leermiddelen zo optimaal mogelijk te laten verlopen.
In deze sessie krijg je enerzijds handvaten aangereikt om het oplossen van IT-problemen gestructureerd en systematisch aan te pakken, en anderzijds bekijken we enkele tools die kunnen helpen bij ofwel het lokaliseren van problemen of het nauwkeuriger bepalen van de symptomen. Tools uit de Sysinternals Suite en de packet capture tool Wireshark zullen worden uitgelegd.
Onderaan kan je alvast de links vinden om deze tools op je laptop te installeren zodat je direct actief aan de slag kan gaan tijdens de sessie.
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- het TCP/IP model kunnen gebruiken als leidraad om te troubleshooten;
- de Sysinternals suite kennen;
- Wireshark kennen
Voorkennis
Verplichte kennis
- Basiskennis computer networking
- Goede kennis van Windows
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Technisch ICT-coördinator
Uit:
- Alle onderwijstypes
Thema's
- Veilig ICT-gebruik
- ICT-beleid
Tijdstip
Voormiddag 1 + Voormiddag 2 (9:50 - 12:30)
Lokaal: Lokaal 02
Kostprijs: € 33
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 4 bezet zijn.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Indien je tijdens de sessie direct mee wil experimenteren met de aangereikte tools, breng dan je laptop mee en installeer alvast de Sysinternals Suite en Wireshark.
Lesgever
Vaya Willemen
Lees meer over de expertise van Vaya.
Korte titel : IT Troubleshooting
Deze pagina werd al 273 keer bekeken