100. Interactieve 360°-tours ontwikkelen

Creëer zelf een authentieke leeromgeving voor jouw doelgroep

Inhoud

Inleiding

Door middel van interactieve 360°-afbeeldingen kan je heuse tours creëren waardoor leerlingen plaatsen kunnen bezoeken waar ze anders misschien niet mogen of kunnen komen, waar er niet de tijd is om rond te kijken, ... Bovendien kan je deze tours interactief maken door oefeningen, extra info, ... toe te voegen. Dit is dus een ideale manier om maximaal authentieke leeromgevingen te creëren die leerlingen in staat stellen om de vooropgestelde doelen te behalen.  

Inhoud

Aan de hand van enkele voorbeelden van interactieve 360°-tours (ontwikkeld met Thinglink en Xerte) ontdek je de mogelijkheden voor het onderwijs. Hierna volgt een kort kader over het gebruik van interactieve 360°-tours in het onderwijs. 

Vervolgens ontwikkel je stapsgewijs een eigen mini-360°-tour met Xerte (gratis open source software). Er is telkens een demonstratie, gevolgd door onder begeleiding toepassen. 

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • ervaring hebben opgedaan met voorbeelden van interactieve 360°-tours in het onderwijs.
  • Je hebt zicht op de mogelijkheden en hebt een theoretisch kader voor het zelf ontwikkelen van dergelijke tours.
  • Daarnaast heb je een eerst tour ontwikkeld aan de hand van Xerte. 

Voorkennis

Verplichte kennis

Basisvaardigheden computergebruik en internet

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Stappenplan

Sites

Xerte

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs
  • Volwasseneneducatie

Thema's

  • ICT in je klas of vak
  • VR AR XR

Tijdstip

VM 1 + VM 2 (10:00 - 12:30)
Lokaal: Tool1
Kostprijs: € 40
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 6 bezet zijn.
Je kan nog inschrijven voor deze workshop.
Je deelnametarief: € 85 + kostprijs per workshop

Vorm

Workshop

Mee te brengen

 Vanaf deze editie verplichten we om je eigen laptop mee te brengen. Zo haal je het meest uit de workshop. Het werkt vlotter en alles wat je inoefende, neem je mee naar huis.

Zelf aan te maken, voorafgaand aan de workshop: account op Xerte.

Lesgever

Els Tanghe
Lees meer over de expertise van Els.


Korte titel : 360° tours Xerte

Deze pagina werd al 116 keer bekeken