156. Computationeel denken met plugged en unplugged activiteiten
Basisprincipes van computationeel denken
Inhoud
Inleiding
Computationeel denken aanleren hoeft niet altijd te gebeuren met een computer. In deze workshop oefenen we computer logica uit met plugged en unplugged activiteiten.
Inhoud
Deze workshop is gericht op leerkrachten in het basisonderwijs en is ontworpen om het computational denken van leerlingen te ontwikkelen door middel van plugged en unplugged activiteiten.
Leerkrachten leren de basisprincipes van computational thinking en ontdekken praktische activiteiten die aangepast zijn aan hun leerlingen.
De 'unplugged' activiteiten stellen leerlingen in staat om probleemoplossende en logische denkvaardigheden te ontwikkelen.
Plugged activiteiten waarbij gebruik wordt gemaakt van online tools en interactieve software, laten leerlingen kennismaken met programmeren en coderen.
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- naar huis gaan met concrete educatieve hulpmiddelen om computationeel denken leren zonder computer, met behulp van unplugged activiteiten.
- Daarnast zal je tips krijgen over mogelijke plugged activiteiten dat je ook zou kunnen gebruiken in de de klas.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
Thema's
- Lager onderwijs
- Programmeren
- STE(A)M
Tijdstip
NM 1 + NM 2 (14:00 - 16:30)
Lokaal: STEM2
Kostprijs: € 40
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 5 bezet zijn.
Je kan nog inschrijven voor deze workshop.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Vanaf deze editie verplichten we om je eigen laptop mee te brengen. Zo haal je het meest uit de workshop. Het werkt vlotter en alles wat je inoefende, neem je mee naar huis.
Lesgever
Espoir Gahungere
Lees meer over de expertise van Espoir.
Korte titel : Plugged/unplugged comp. denken
Deze pagina werd al 114 keer bekeken