197. E-sports, gaming en gamification (EGG) in de sportles
Concrete tips, goede praktijkvoorbeelden en wetenschappelijk inzicht
Inhoud
Inleiding
Met E-sports, Gaming en Gamification willen we gamedenken, gametechnieken en spelelementen gebruiken in een niet-game omgeving zoals een les LO. Het doel is om spelenderwijs gedrag te veranderen en betrokkenheid te creëren. Door kleine accenten toe te voegen aan een standaard sportles, zorg je op een spontane manier voor extra motivatie. Daardoor gaat de actieve leertijd snel omhoog en maak je routineoefeningen terug aantrekkelijk. Dit concept is na wetenschappelijk onderzoek verder in de praktijk gebracht door House of E-sports in Nederland en deze kennis willen we nu ook naar het Vlaamse Sportlandschap brengen.
Inhoud
Concrete tips en good practices hoe je games kan gebruiken om kinderen en jongeren te activeren door gebruik te maken van hun eigen virtuele leefwereld.
Resultaat
Na deze sessie zal je in staat zijn om de leerlingen die niet gemotiveerd zijn om te sporten toch in beweging kunnen krijgen.
Na deze sessie zal je de leerkracht LO van de school beter kunnen bijstaan omdat jij met je ICT achtergrond de perfecte partner zal zijn om de combinatie van actief sporten en gamen in de praktijk tot een succes te brengen.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Meegenomen kennis
Ben je zelf een gamer of E-sporter - of heb je eventueel kinderen of familie/vrienden die hier vaak mee bezig zijn? Vraag hen eens naar de trending games, zeker in de leeftijdscategorie waar je zelf het meeste les aan geeft of bij betrokken bent.
Lesmateriaal
Syllabus
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
Uit:
- Kleuteronderwijs/Primair onderwijs groep 1-2
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
Thema's
- (Serious) gaming
Tijdstip
NM 1 + NM 2 (14:00 - 16:30)
Lokaal: OMG1
Kostprijs: € 40
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 1 bezet zijn.
Je kan nog inschrijven voor deze workshop.
Vorm
OverlegMee te brengen
Vanaf deze editie verplichten we om je eigen laptop mee te brengen. Zo haal je het meest uit de workshop. Het werkt vlotter en alles wat je inoefende, neem je mee naar huis.
Lesgever
Chiron Potie
Lees meer over de expertise van Chiron.
Korte titel : Gamification
Deze pagina werd al 88 keer bekeken