90. Coachen, hoe begin ik er in hemelsnaam aan?

Succesvol coachen van individuen en groepen

Inhoud

Inleiding

De meest invloedrijke factor voor een al dan niet succesvolle implementatie van een veranderingstraject? De mens! Een foutieve aanpak leidt al snel tot verwarring, onrust, weerstand en in het allerslechte geval de stopzetting van het hele traject. Maar hoe pak je dit nu aan? Het correct 'begeleiden' van mensen doorheen kleine en grote veranderingen binnen de klas, school, het onderwijs...? 

Inhoud

In deze workshop maak je kennis met verschillende rollen die je kan aannemen doorheen een veranderingproces en leer je deze ook ten gepaste tijden in te zetten. Daarnaast krijg je de nodige kaders m.b.t. coaching aangereikt (zoals. o.a. het GROW-model, de kernkwadranten van Ofman...) en leer je deze in de praktijk inzetten.

Tijdens de workshop vertrekken we vanuit herkenbare situaties waar directies, beleidsmedewerkers, technisch- en pedagogisch ict-coördinatoren mee geconfronteerd worden inzake de digitale transformatie van het onderwijs. De aangeleerde vaardigheden zijn transfereerbaar naar andere contexten.

Dit is een geactualiseerde versie van de workshop 'Coachingsbasisvaardigheden voor pedagogisch ICT-coördinatoren'

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • de nodige handvaten hebben om een je coachende stijl te versterken en verder te ontwikkelen;

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Interessant voor

  • Directie - Administratie
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Technisch ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
  • Zorgcoördinator
Uit:
  • Alle onderwijstypes

Thema's

  • ICT-beleid

Tijdstip

VM 1 + VM 2 (10:00 - 12:30)
Lokaal: Beleid1
Kostprijs: € 40
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 7 bezet zijn.
Je kan nog inschrijven voor deze workshop.
Je deelnametarief: € 85 + kostprijs per workshop

Vorm

Overleg

Lesgever

Vik Pauwels
Lees meer over de expertise van Vik .


Korte titel : Coachingsessie

Deze pagina werd al 222 keer bekeken