16. Unplugged programmeren

Leer je leerlingen op een speelse manier computationeel denken!

Inhoud

Inleiding

Ontdek hoe je unplugged programmeren op een eenvoudige en speelse manier in je lessen kunt integreren. Leer wat computationeel denken inhoudt en waarom het een essentiële 21e-eeuwse vaardigheid is voor jouw leerlingen.

Inhoud

De sessie biedt praktische inspiratie om met bestaande materialen in de klas aan de slag te gaan. Leerkrachten ontdekken hoe ze spelletjes, Duplo, en andere alledaagse voorwerpen kunnen inzetten om basisprincipes van programmeren aan te leren. We verkennen de concepten van algoritmes, herhalen, patronen herkennen en logische volgordes in een speelse context. De workshop laat zien hoe je deze ideeën eenvoudig kunt vertalen naar leuke, leerzame activiteiten die de creativiteit van kleuters stimuleren. Na de workshop ga je naar huis met een hoop nieuwe ideeën en inzetbaar lesmateriaal. 

Resultaat

Na deze sessie zal je begrijpen wat computationeel denken is en hoe je met materialen in de klas eenvoudige unplugged activiteiten kan uitwerken. Naast bomvol inspiratie, krijg je reeds uitgewerkte lesmaterialen mee naar huis. 

Voorkennis

Verplichte kennis

Geen voorkennis nodig

Lesmateriaal

De slides van de presentatie zullen na de workshop worden doorgestuurd.

Interessant voor

  • Iedereen
Uit:
  • Kleuteronderwijs/Primair onderwijs groep 1-2
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8

Thema's

    Tijdstip

    Namiddag (14:00 - 16:30)
    Kostprijs: € 40
    Er zijn 20 plaatsen waarvan er 0 bezet zijn.
    Je kan nog inschrijven voor deze workshop.

    Vorm

    Workshop

    Mee te brengen

    Er moet niets speciaals worden voorzien.

    Lesgever

    Patsy Billemon
    Lees meer over de expertise van Patsy.


    Korte titel : Unplugged programmeren

    Deze pagina werd al 56 keer bekeken