2. Gamification mét leereffect
(Digitale) spelelementen met aandacht voor effectieve didactiek
Inhoud
Inleiding
Ook bij het inzetten van (digitale) spelelementen blijft het belangrijk om voldoende aandacht te hebben voor het leereffect. Gamification gaat immers over meer dan motivatie alleen.
Inhoud
Tijdens deze sessie maak je kennis met digitale en niet digitale manieren om spelelementen in te zetten bij verschillende principes van effectieve didactiek. Onderwerpen die onder andere aan bod komen zijn:
- Voorkennis activeren aan de hand van een challenge grid
- Retrieval practice met een Boomwriter braindump
- Zelftesten met Quizlet (live)
- Automatiseren met Gimkit
- Boter, kaas en eieren met oefenvragen
- De fidget spinner testronde
- Leerstof ophalen met de slimste mens
- ...
Resultaat
Na deze sessie zal je ...
- hebben kennisgemaakt met verschillende al dan niet digitale spelvormen die het leren ondersteunen.
- beschikken over basismateriaal waarmee je nadien met de eigen leerstof aan de slag kan gaan.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
Thema's
Tijdstip
Voormiddag (10:00 - 12:30)
Kostprijs: € 40
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 3 bezet zijn.
Je kan nog inschrijven voor deze workshop.
Vorm
WorkshopLesgever
Inge De Cleyn
Lees meer over de expertise van Inge.
Korte titel :
Deze pagina werd al 109 keer bekeken